RSS

Sistem Carian

Sunday, October 10, 2010

Sketsa Pemula

"Laman putih menjadi pentas,
Tarian pena diatur indah,
Kini bermula sketsa ringkas,
Sebagai santapan penghilang gundah"

...Kelas yang agak funky dan bersahaja, sungguh rileks...

Beberapa orang pelajar tengah berbisik sesama sendiri. Aku pun tidak mengerti butir bicara mereka.
Kukerling wajah Dr.Mawar, pensyarah Penulisan Kreatifku sedalam-dalamnya...tanpa ada maksud yang tersirat, aku tersenyum sendiri...Dr.Mawar, salam perkenalan.

Selesai sesi perkenalan yang agak ringkas beliau denganku, agenda pengajaran bermula...banyak ilmu yang kuperolehi dalam episod pembelajaran kali ini. Sekali lagi aku tersenyum puas hati.

"Oh ya, pasal penulisan blog saudara semua, macamana?"

Buat seketika aku tergamam. Blog?

Sementara seisi kelas hingar meluahkan butir bicara mereka, aku terfikir sendiri mengenai kesilapan yang tidak disengajakan (ponteng kelas atas sebab yang tidak dapat dielakkan). Kan dah terkena!!! Tak pasal-pasal jadi blur.

"Saya nak saudara semua bagi alamat blog kepada saya hari ini sebelum pukul 5."

Dalam nada yang bersahaja tanpa unsur penegasan, ia padat dengan makna.
Satu arahan-yang perlu aku patuhi-

Maka..terciptalah blog ini, di saat ini, pada tatkala ini...yang aku kira merupakan suatu 'kerja rumah' yang sangat fun dan rileks. Sementelah aku juga sudah terbiasa mencoretkan kata-kata pada halaman putih ini sebelum mengikuti kursus ini lagi.

----Salam Perkenalan Laman Penaku---
---Semoga terus sukses dan Maju---

0 comments:

Post a Comment